2.11.08

Primer míting Americà!

Post enviat per Ima Mis

Per començar, i malgrat semblar pedant, he de dir que els mítings de Convergència i de Convergència i Unió poc tenen que envejar als americans. M’ha sorprès especialment l’absència d’audiovisuals i d’”entertraiment”. M’estreno amb un “Road to victory Rally” de John McCain a Springfield, Virgínia, un estat crucial on la batalla final és absolutament acarnissada. El que mes em crida l’atenció és l’ entusiasme dels assistents: unes 4.000 persones totalment entregades i participatives.

He de dir que també m’ha sorprès positivament el candidat. McCain és un home que perd molt per televisió on ofereix la imatge d’un vellet encartonat. En canvi, en directe es un gran orador que omple l’escenari amb la seva presència i no utilitza en cap moment el teleprompter que li han preparat. El mateix li passa a la seva esposa que, contràriament al que és habitual al nostre entorn, no solament presenta al seu marit, sinó que a més es mostra com una verdadera professional de la oratòria.

M’agraden molt especialment les continuades mostres de patriotisme de l’una i de l’altre i, de fet, de tots els assistents en general. Estimar la pàtria i demostrar-ho és pels americans un fet normal poc freqüent a casa nostra.